Nic. Christiansen Gruppen ruster sig til fremtiden: ’Der er mange muligheder for vækst’

Nic. Christiansen Gruppen ruster sig til fremtiden med en omfattende reorganisering af koncernen. 

Det betyder blandt andet, at Nic. Christiansen Gruppen under overskriften ’One NCG – moving forward’ får et større fokus på den samlede værdikæde og ikke kun de enkelte afdelinger, idet man nu gør op med inddelingen mellem import, retail og finans. 

Det skal sikre, at organisationen i det Kolding-baserede bilkoncern, som er blandt Danmarks største, i endnu højere grad er tilpasset et marked, der er præget af store forandringer.  

Det forklarer Niels Vrist Bertelsen, CEO i Nic. Christiansen Gruppen. 

”Vi befinder os i en periode med historisk store bevægelser i markedet, og for en koncern som vores, der importerer og forhandler biler, betyder det også, at der er mange muligheder for vækst og udvidelse af forretningen,” siger Niels Vrist Bertelsen og uddyber:  

”Vores klare overbevisning er, at branchen i fremtiden vil være domineret af færre og større aktører. Derfor har vi i Nic. Christiansen Gruppen et strategisk fokus på vækst og er hele tiden på udkig efter interessante opkøbsmuligheder i markedet. Vi står stærkt rustet økonomisk med en historisk stærk egenkapital, og med reorganiseringen sikrer vi, at organisationen også har det rigtige setup til at håndtere de mange spændende muligheder, der venter,” siger han. 

Synergieffekter og øget kvalitet 

Nic. Christiansen Gruppen vil med reorganiseringen skabe en mere helhedsorienteret, samarbejdende og skalerbar organisation, hvor stærke kompetencecentre servicerer alle dele af koncernen. Ligeledes kommer der blandt andet et intensiveret fokus på eftermarkedet for at forlænge relationen til kunderne, mens der også skrues op for ambitionerne omkring salget af brugte biler.  

NCG Import skifter navn til NCG Distribution, og de forskellige brands, som koncernen importerer, får sit eget team og egen distributionskanal i form af et forhandlernetværk. Derudover oprettes også NCG Skadecenter, der bliver skadecenter for alle forretninger i koncernen, hvilket er et eksempel på det øgede fokus på at styrke samspillet på tværs af filialer. 

”Med vores nye organisation opnår vi bedre synergieffekter, og at vi udnytter koncernens og den enkelte medarbejders styrker mere optimalt. Det vil øge kvaliteten og effektiviteten i vores arbejde og gøre Nic. Christiansen Gruppen endnu mere attraktiv for fabrikanterne og kunderne. Vi glæder os til at tage hul på et nyt kapitel for vores koncern og er overbeviste om, at reorganiseringen styrker vores position i branchen,” siger Niels Vrist Bertelsen. 

 

For yderligere informationer

Niels Vrist Bertelsen, CEO 

Tlf.: 60 37 51 26